Het ontdekken van de mooiste plekjes op Java - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Anouk Over - WaarBenJij.nu Het ontdekken van de mooiste plekjes op Java - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Anouk Over - WaarBenJij.nu

Het ontdekken van de mooiste plekjes op Java

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

12 April 2015 | Indonesië, Jogjakarta

Het ontdekken van de mooiste plekjes

Weer wat later dan verwacht, maar vergeef mij want de tijd vliegt hier namelijk voorbij. Dit komt mede doordat onze dagen aardig vol zitten. Door de weeks gaan we naar de UNY en stage en in het weekend trekken we erop uit.

Doordat ze drie weken geleden op stage een toets week hadden en de lessen van de uni verschoven konden worden naar de week erop, hadden we heerlijk een weekje vrij. Een reden om even de stad uit te gaan. We hadden al verschillende verhalen voorbij horen komen over Karimunjawa. Een eilandje in het noorden van Java waar je heerlijk kan genieten van de rust, de zee, het strand en de lokale bevolking (hoe Bali vroeger was). De planning was om vrijdag te vertrekken, maar doordat de zee te wild was, vertrok de boot niet en konden we pas zondag vertrekken. Hierdoor konden we wel naar het internationale feest op zondag gaan. We moesten alleen de tijd wel in de gaten houden aangezien we om half 12 werden opgehaald. Na wat drankjes op het feest zijn we richting huis gegaan, nog even een uurtje slapen en toen kon de reis beginnen. Zo moe dat we waren, hebben we bijna heel de reis geslapen. Na een reis van 4,5 uur kwamen we aan bij de haven. Hier hebben we een hele tijd moeten wachten omdat de boot pas vertrok als er voldoende kaartjes waren verkocht. Om 9 uur voeren we dan eindelijk naar Karimunjawa. Hier werden we verwelkomt door de mensen van het Coconut house. Nadat we onze spullen gedropt hadden op onze kamers en even wat gegeten hadden, zijn we direct naar het strand gegaan. Vanaf dit moment was het alleen maar genieten. Van liggen op het strand, naar snorkelen in de wondermooie onder zeewereld. Vis die voor je neus wordt klaar gemaakt, ’s avonds genieten in de hangmat met een gitaar op de achtergrond en de mooie zonsondergang. Stroom die enkel beschikbaar is vanaf 6 uur ’s avonds tot 6 uur ’s morgens en wakker worden van de geur van een pancake.. Karimunjawa is zeker een aanrader als je in de buurt van Java bent en niet op elke hoek van de straat een blanke wilt tegen komt. Het was in één woord “GENIETEN’’.
Na een week genieten op Karimunjawa begon toch weer ons dagelijks leven in Yogyakarta en zaten we voor we het wisten weer in de schoolbanken Bahasa te leren. Het leren van Indonesisch gaat steeds beter al is het wel lastig om in het dagelijks leven te gebruiken. Zo hebben we al enkele keren geprobeerd om een taxi te bellen, maar werd de lijn gewoon verbroken omdat ze ons niet begrepen. Het bestellen van vier biertje ging ook niet zoals het moest, na 3 keer ‘empat Heineke’ gezegd te hebben en je enkel een vragend gezicht ziet, geef ik het ook op en praat ik maar weer verder in het Engels. Onze tutor studenten vertelde dat dit waarschijnlijk komt door ons accent.
Dan toch maar blijven oefenen op het juiste accent en de rollende rrrr.

Omdat het vorig weekend paasweekend was en een groot deel van de bevolking in Indonesië Christen is, hadden we lekker een lang weekend. Alle reden om leuke dingen te gaan doen. Zo zijn we op zaterdag gaan raften. Met vier meiden in een boot en een gids gingen we de stromingen te gemoed. Terwijl in de andere boten gemiddeld 6 mensen zaten met mankracht. De rivier was aardig wild omdat het de dag daarvoor goed had geregend. Dit maakte het extra leuk. Opvallend was dat het water erg bruin was en dat de lokale bevolking hun kleren hier in waste.
De mensen die langs de rivieren wonen, hebben weinig geld. Dit zijn namelijk de plekjes die het goedkoopst zijn om te wonen, omdat de kans op een overstroming groot is.

Op zondag zijn we naar Kalibiru gegaan. Kalibiru ligt hoog in de bergen en was alleen maar te bereiken via een heel smal, hobbelig en stijl weggetje. Eenmaal veilig aankomen op de berg konden we genieten van het prachtige uitzicht. Niet te bevatten dat het slecht een klein uurtje van de drukke stad was. In Kalibiru hebben we ook een klein hoogteparcour gedaan. Niet wetende dat ik last zou krijgen van hoogtevrees. Misschien moet ik nog maar even goed na gaan denken of ik wel ga Paragliden;). Na het klimmen in de bomen zijn we richting een waterval gegaan. Nooit eerder heb ik bij een waterval gezwommen. Ondanks dat het water erg koud was, was het heerlijk om hier te zwemmen(met onze kleren aan).

Zoals ik al eerder beschreef, vliegt de tijd voorbij hier. Voor ik het weet is er weer een week voorbij gegaan. Zo komen mijn ouders en mijn broer al over 3 weekjes aan op Bali. Wat ben ik blij als ik hun weer zie, want na drie maanden zonder je familie verlang ik toch echt wel weer even naar een vertrouwde knuffel en broer en zus moment. Ja broertje zelfs jou mis ik ;).

Nog kleine drie weekjes moeten we les geven op stage en dan sluiten we af met een show. Tijdens deze show laten de leerlingen zien wat ze geleerd hebben van ons. Dit doen ze voor hun ouders en de leerkrachten.
Nog even drie weekjes hard doorwerken en dan kunnen we allemaal een week genieten op Bali!

Veel liefs van mij! X

  • 12 April 2015 - 12:34

    Tyrine:

    Hee Nouk!

    De foto's had ik al gezien, maar super leuk om het verhaal erbij te lezen!
    Je vermaakt je goed daar!

    Kus xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Vanaf 9 februari verblijf ik samen met Suzan, Danielle en Manet vijf maanden in Yogyakarta voor onze minor. Gedurende deze vijf maanden zullen we twee dagen in de week les gaan geven op een basisschool en onderwijs volgen op Universitas Indonesië. Na 5 maanden trek ik er nog een maand op uit met mijn backpack om de mooiste plekjes te vinden. Via deze blog wil ik jullie graag op de hoogte houden van al mijn avonturen tijdens mijn tijd in Indonesië.

Actief sinds 02 Feb. 2015
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 3178

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 26 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: